Saturday, January 1, 2011

Mati

Insan ini telah menyedarkan lagi aku untuk ingat akan mati. A very simple word, I repeat it again, Mati. Walaupun usia kita muda tapi tuhan nak tarik nyawa tidak kira waktu. Faizal Yusuf ni paling buat ramai terkejutlah selain Achik spin meninggal tahun lepas. Yang nampak kesian kat Nana tu lah, mula2 kawan baik pergi lepas bekas suami pula pergi. Faizal ni meninggal sebab jantung. Hari tu ada budak sekolah pun ada yang meninggal sebab jantung suddenly. Sedihkan?
So, lepas ni kita saling beringatlah yang mati ni anytime je. Now cuba rasakan jantung anda berdegup.rasa tak?rasakan? Syukurlah jantung anda dan aku masih lagi berdegup. Kini aku mulai sedar yang peluang yang diberikan tuhan setelah aku sakit demam denggi hari tu adalah sangat bermakna. Jika aku terlambat ke hospital atau tuhan tidak memberi peluang untuk aku hidup lagi, mungkin virus dalam darah aku menjadi lebih teruk seperti Din Beramboi tu dan mungkin blog ni tidak ber'update lagi lepas tu. Tapi...blog ni still aktif update kan? hehe Hidup sekali saje. Mungkin esok hari terakhir kita dan mungkin juga malam ni malam yang terakhir kita menjamah makan malam masakan mak. Mungkin... Mari kita berpegang pada slogan ADIDAS 'Impossible is Nothing'. Semoga roh semua insan yang pergi dicucuri rahmat. Al-Fatihah untuk mereka.

No comments:

Post a Comment