Thursday, January 13, 2011

Transformasi Hidup

Sekarang aku dalam sesi brain wash kepala hotak aku ni bagi clear sikit. Mengada-ngada Azalea ni yer.Kerja nak duduk rumah je. Hari tu aku ada survey kerja. Bukan apply pun just nak tengok saje disebabkan aku ni terlalu banyak songeh, nak ambil kira soal environment (lah sangat) dan sebagainya menyebabkan aku terpaksa survey dan tengok orang tu bekerja. Tapi aku mengalami masalah homesickness yang terlalu sukar nak diubati. Boleh nangis kalau tinggal rumah tapi banyak yang perlu diingatkan jika aku tak bekerja, ia seperti:

* No money no talk, so...no shopping.
* Nak keluar hati tak senang.
* Tengok orang lain dah macam-macam pakaian mereka peragakan tapi aku...hehe
* Aku mimpi pakai blackberry. Tak nak pun. Tapi aku rasa memang aku tak layak. Bakal JAHANAM.

Sedih juga kadang-kadang tu tapi bila fikir-fikir balik hmm... ni lah akibatnya kalau time practical tak ada kerja. Mana ada experience. So antara kerja yang menarik perhatian aku telah di list kan dalam diary aku. Aku dah ada diary tau tapi bukan untuk meluahkan rasa hati tetapi untuk buat kehidupan aku semakin teratur. Atleast nampak macam poyo sikit kan. hehe (ntahpape)

Rindulah kat Ipoh...Hari tu kat KLCentral aku menatapi kaunter KTMB yang dulu aku sering menjadi regular customer di situ. Saat tu aku rasa macam satu perasaan yang begitu dalam didalam hati. Rasa hati begitu kuncup dan macam bercampur rasa sedih sikit. Memang ya, aku kini mungkin sudah rasa selesa dengan keadaan sekarang tapi terasa kosong je sekarang ni. Mungkin dulu aku diasak dengan assignment, quiz and paling best cinta hati sentiasa ada tiap-tiap hari, life pun flow. Sekarang semua berubah. Strong Azalea...Be strong.
Mengenai kerja dulu tu maybe aku rasa uncomfortable with the environment, with jam make me stressed in the morning and I know I will stressed everyday and supposed to accept that. Huhh... So, any suggestion for me? Or advises? Please. I need you, everyone.

p/s: Yes. I may have a blog and blog about whatever I feel or think, but note in mind, I only blog 70% of what I feel and think. The other 30% will be locked up in my mind with no way of getting out into the open. I believe in such thing as....'privacy'.

No comments:

Post a Comment