Friday, January 7, 2011

Akibat homesick, I quit my job

hehe kesian tak? But don't be suprise. Pagi pukul 6am tadi aku dah bangun dah. Alarm handphone bising sangat. So, I snooze kan dulu. Kejap2 ambil mood. Hehe hati aku pujuk-pujuk suruh pergi juga hari ni. Pergilah pergilah... Belajarlah dulu mana tahu suka pula nanti. Tapi dalam mamai tu pun aku still macam berat hati and for your information, once aku kata Taknak means forever lah aku taknak hehe even aku rasa macam nak pergi. Pagi tu, Sheena and Mira my new friends pun text me, "Lea mana? tak datang ke hari ni", aku pun tengah mamai time tu, aku reply "Kite xdapat nak pergi kerja dahla. Adahal", Meera pun pujuk2 aku suruh pergi juga esok (padahal esok cuti, dia lupalah tu). hehe I am sorry guys. Bukan aku taknak try tapi rasa macam aku betul2 tak minat. Let it be. Aku rasa maybe ada kerja yang lebih sesuai kat luar sana. Sesuai dengan my attitude, my minat. Right? Dari semalam lagi time KakIra yang guide kitorang tu explain, aku macam tak berapa interested tapi aku try juga. See, aku ada effort juga kan nak belajar dari aku blah time break tu lagi obvious aku jenis ikut kepala haha. So, aku dah try tanya Fatin boleh ke kerja pilih2 masa. Means kalau kerja kat Sogo boleh ke aku pilih kerja aku dari pukul12pm-6am. Macam kira part time lah kan. Dia kata ada. Tapi nanti dia bagitahu. So, aku rasa next week lah aku survey.

Actually, aku suka kerja dari rumah. Means jual nasi lemak, jual kuih pun tak apa sebab aku rasa minat macam tu dari pening kepala mengira gaji orang, pujuk orang nak buat loan. Lepas ni aku nak belajar masak, belajar buat cakes ke something yang aku suka untuk aku try market. Err aku rasa aku ni more ke arah business sendiri kan? Hmm What do you think?


No comments:

Post a Comment