Sunday, January 9, 2011

Jom share?

Hi, hehe first time say Hi. Well, aku dah share hari tu mengenai diet aku so, now aku nak share dengan anda and public what I wear/use. (Bila dah duduk rumah ni full time 'housegirl', bila menghadap laptop ni ada saja benda nak diceritakan dalam blog. Bosan tahu tak? Kerja lagi bosan). Okay2, actually kan aku dari sekolah sangat mementingkan hair care. Mungkin certain orang, main sebat je kan? Tapi aku tak suka. Mula-mula aku try guna Sunsilk colour pink ni. Okay je. Gunalah dengan conditioner. Then aku rasa macam nak try yang lagi okay so aku pakai ni pula, Loreal Elseve. Nak tahu kenapa aku ambil yang ni? Sebab dia colour pink. Wek! Tak habis2 pink. But do I care. haha Konon nak yang international lah hehe. Taknak yang boleh dapat kat kedai2 biasa. Nak yang betul2 dapat kat farmasi.

Okay jugak. Tapi kena guna 3 benda ni. Conditioner dengan hair mask sekali, baru okay. Kalau nak lagi okay, guna serum. Aku pakai lama juga. Ramai yang tanya aku pakai apa sebab maybe nampak shiny. So, inilah jawapan dia. Time aku habis saje PLKN, aku nampak iklan kat TV and produk ni lagi 'international' sebab dia yang sponsor Project Runway.
Ia adalah...
Aku pakai ni sampailah sekarang. Tak pernah bertukar pun. Best gila sebab lagi super shiny. Try lah. Tapi aku guna Deep cleansing dengan Moisture Rich conditioner. Kalau korang malas mandi pun ia tetap kelihatan baru mandi kalau pakai ni hehe.

Mengenai Deodorant haha amek. Semua cerita ya. No worries.
Lantak aku lah kan? Bukan cerita benda bukan2. So, brand paling aku suka ialah Garnier. Armpit anda akan kelihatan fair berbanding sebelumnya.
Then, berberita mengenai Face Care pula. Banyak aku nak kongsikan. Dulu aku pakai face wash biasa saje macam Clean and Clear. Then housemate aku pun pujuk aku suruh pakai Natasya. Mula-mula aku macam malas nak pakai tapi disebabkan aku akan practical ditempat pusat kecantikan so, aku pun
try.

Kesannya memang gila terbaik. Putih and gebu yang selalu orang sebut tu hehe. Bila dah masuk 3 bulan pakai HANCURRRRRRRRRR MUKAAAAAAAA AKU SIALLL. Huhh...
Sia-sia saje aku ikut cakap orang, ni lah bahananya. Impact dia sampai sekarang, muka aku sangat sensitif. So sekarang aku guna soap D'putih saje untuk siang and malam aku guna face wash Lactacyd. Ni Doctor yang incharge aku time aku masuk hospital pasal denggi bodoh tu. Dia suruh guna and nurse kat situ pun cakap adik dia guna, okay sangat. Aku pun malas nak panjang cerita aku try lah. Sofar, okay saje. Apa lagi ehh? Ohh yang lain next time akuupdate okay? Nak mandi jap. Bye

No comments:

Post a Comment