Friday, December 24, 2010

Pitam dipagi hari

Tiba-tiba aku rasa tidak selesa seperti nak buang angin tapi seolah2 ia tersekat. Aku membetulkan badan aku agar aku kembali selesa mengharap angin keluar dan sambung balik tidur. Perut aku semakin pedih, aku kejutkan azirah tapi paling aku sakit hati dengan budak debab ni dia malas nak bangun. Aku kejut dia banyak kali barulah dia bangun, aku suruh dia amek minyak angin kat bilik mama. Aku terus sapu. Perut aku terus cramp, ahhh apehal plak pagi2 ni perut wathal... aku dah mengeluh, muka aku kerut menahan sakit yang teramat sangat. Tak pernah aku rasa sakit perut macam ni, tuhan aje yang tahu.

At the same time, aku macam bingung2 sikit. Baru bangun tidur, mamai agaknya. Aku terus pergi bilik mama mengadu aku sakit, mama dengan rilex nya jawab amek ubat sapu minyak angin. Aku dah ngeluh sakit sangat2 rasa nak luruh usus aku ya Allah..aku tak tahan, mama terus cari painkiller. Muka aku pucat lesi, peluh2 dari kaki sampailah kepala. Bibir aku terasa kebas macam nak pitam dan akhirnya aku duduk kat kerusi belakang aku. Aku nak bangun pun tak boleh, aku gagahkan jugak.

Aku rasa tak selesa, perut aku memulas teruk, pedih gile. Aku rasa loya, aku termuntah tapi tak keluar apa. Aku pergi toilet terus duduk kat jamban. Aku tunduk menahan sakit tuhan saje yang tahu. Time tu aku rasa takde sape boleh tolong aku redakan sakit, aku nak pergi klinik tapi mama nk pergi mesyuarat. Lepas tu mama bagi aku ubat suruh aku telan, aku pergi toilet dalam bilik aku, aku tunduk bawah pandang lantai je mengharap tuhan kurangkan sakit teramat sangat ni. Perut aku memulas nak uk2 hehe bepeluh2 aku, lesu betul rasanya dengan pucat muka tak kurang2. Terasa kebas kat mulut tak hilang lagi. Aku kesat peluh aku, punyalah banyak air peluh. Seakan terseksa badan aku menahan sakit. Kesian kan?

Aku pegang ubat, keluarkan dari casing dia. 1st time aku makan ubat dalam toilet hehe aku makan dan semakin reda pedih perut aku. Perlahan2 aku baring kat atas katil. Akhirnya mata aku terlelap. Pukul 9.40 aku terjaga, aku terus basuh muka dalam keadaan yang lemah sangat.
Aku kuatkan juga, loya tak hilang lagi pulak. Aku tahan je. Ia beransur pulih lepas tu. Thanks to God... Nak tahu puncanya? Aku pun kurang pasti. Mungkin susu aku minum malam tu? Mungkin biskut coklat yg harga RM2 tu, punyalah tak sedap. Kat luar je nmpk mavelesss. Mungkin roti tebal yg mama buat pizza semalam, tapi semua orang makan ape. Azri pun ada minum susu tu smlm. Biskut coklat pun Azirah ada makan. Badan aku ni lembik sikit. Tak tahan sangat kot poison nyaa.. Harap2 tak jadi lagilah benda ni. Tapi sampai sekarang ni aku rasa sengal pedih lagi, maybe cramp tadi kot. Haihh azalea..azalea..


No comments:

Post a Comment