Monday, December 13, 2010

Ex-Boyfriend

Tentu besar mata, darah naik kepala kalau boyfriend aku baca enrty ni. hehe rilex ye. Aku taknak cite pun pasal die tapi apa yg aku cube sampaikan ialah pernahkah anda mempunyai EX GF/BF? Sudah tentu adakan? Pernahkah anda teringat2 kan dia? Orang kata Tak mungkin Kerna Sayang? Aku kan once aku dah lepas orang tu, aku takkan ingat. SEBAB, aku rasa hidup tak perlu dikenang. Walaupun aku memang orang yg suka mengenangkan perkara lama. Tepis2 saje perasaan. Ia seolah-olah menyelebungi. Pegang kata2 ni, yang patah tumbuh,yang hilang berganti.
Mungkin dia pergi membawa message atau hikmah yang tersembunyi, untuk kita fikir sedalamnya mengapa dia pergi. Bukan mengenang perbuatan dia dan mungkin asalnya kesilapan kita.
Mengapa ek?

Dia sememangnya bukan yang terbaik untuk anda. Dia mungkin akan menghancurkan hidup anda maka Tuhan menghancurkan hubungan anda dengannnya sebelum perkara yang lebih teruk berlaku. Positive kata orang, bukanlah senang tapi semuanya memerlukan masa untuk kita terima.

Pernahkah anda mencuri2 mencari dia di FB? Approve dia secara diam di FB atau ADD lah senang. Mengharap die comment dan keep in touch? Sudahlah, jika tak mahu hubungan baru barai janganlah mencari bala. Jenis aku, aku akan ingat akan segala perbuatan bf aku lalu menghempas balik kepada die, amek kauu rasakan rasanya sakitnya rasa cemburu. Jika kau message perempuan lain? Boleh jugak aku melayan lelaki lain di FB apatah lagi didalam handphone. Buatlah kalau mahu rasanya juga sama pada awak. kan sayang?

Jika sayangkan aku, buatlah baik sewajarnya seperti mana aku layan anda. Sanggup lakukan segalanya untuk pertahankan hubungan biarpun orang mengata. Tapi ada aku kisah?
Janji kau sayang, dapat bahagiakan hidup aku. Cukup tu saje tak perlu tabur janji lagi2 duit. Aku tak nak alasan, kecurangan kau dan lagi2. Jika aku tahu, kau akan kubalas secara senyap sampai kau derita. Aku bersumpah atas nama Tuhan.

No comments:

Post a Comment