Thursday, December 30, 2010

Alahai si psycho


Assalamualaikum pada semua pembaca.hehe hari ni, aku nak luahkan apa yang terbuku dihati sebelum bukanya diary baru tepat pukul 12am malam kang.
This year full of suprises. Salah satunya, aku telah dirisik untuk dipinang oleh anak jiran aku kat depan rumah ni dan dia jugak kawan sekolah aku dari sekolah rendah. Tidakkah pelik tanpa angin, ribut apatah lagi angin kipas tiba2 nak masuk meminang? Obviously, muka aku mulai menunjukan reaksi pelik, berkerut2 dahi aku kebingungan. Apa dah aku buat sampai dia nekad nak kat aku. Orang paling terkejut ialah ofcos parents aku. Yela, maybe dorang tak pernah kena bila anak sendiri nak dirisik dan pihak yang sana sangat beriye2. Tak tahukah dia yang aku ni baran? kuat mengamuk nak ikut cakap, angin aku saje. Tentu saje dia akan menyesal nanti. Tak payahlah, lupakan saje hasrat anda wahai si lelaki yang dimaksudkan. Kelakuan anda seperti orang psycho yang buat aku rasa tidak selamat berada dirumah sendiri. Habis mak dia canang kat jiran-jiran lain suruh pinangkan untuk dia. Apa perasaan aku yer? Ofcourse aku rasa 1 perasaan yang ganjil. Baru aku rasa macam mana perasaan perempuan yang menolak pinangan lelaki yang dia taknak. Atas sebab2 tertentu kenapa aku taknak kan dia. Bukan sebab wajah dia saje tapi perangai pelik2 mereka buat muka aku mcm ni~


Aku tak berniat mahu menghina tapi kelakuan dan tindaklaku mereka seolah-olah menunjukan mereka seperti tidak waras. Hello, u muda lagi okayy. Lagipun i dah ade 'kawan'. Tapi aku nak ucap terima kasihlah jugak sebb ada jugak nak kat aku rupanya. hehe nak ke aku jadi menantu dorang. Tak risau ke aku kikis anak dorg, perangai aku pun belum tentu dorang betul2 kenal, setakat tengok rupa belum tentu menjamin attitude yang baik dan manis? kan?

Itu dah 1 hal, pasal brader cc yang keje kat bawah rumah aku kat TC, Ipoh tu lain pulak kisah dia. Psycho jugak. Sejak aku habis belajar ni dia tak henti2 text aku tanya aku nak balik Ipoh bila? Sambung belajar tak kat Ipoh lagi, rindulah apela. Kalau aku jadi dia, ramai perempuan kat TC tu kan dia ayat, layan sajelah mereka. Tapi dia macam tak kenal erti give up. Dah nampak aku dah ada BF pun still menggatal. Tak tau malu ke apa ntah. Dia tak kenal lagi kayu besball kot. Walaupun mungkin dia text dengan perempuan lain same macam buat kat aku, I don't care lah. Please stop disturbing my life. Aku dah takde kena mengena dengan dia lagi, dulu mungkin aku boleh bertutur baik dan hormati dia sebb aku sorang, so aku risaulah anything happen ada jgk orang yang boleh tolong mcm terkunci bilik dari dalam ke kan. Tapi makin lama makin menjadi2 macam take advantage pulak. Kadang2 geram jugak aku, aku mintak respect bukan buat aku mcm perempuan murah bleh gurau2 kasar, lucah. Please, grow up man!

Aku harap takdelah kisah psycho2 dalam diary 2011. Aku harap penghujung 2011 nanti aku nak plan mengakhiri zaman remaja ehh sekarang nak masuk 21 tahun dah pun, no more teenager haha. Mengakhiri zaman single. Kalau si kekasih hati sudah bersedia, insyaAllah hujung 2012 aku akan persiapkan untukmenjadi seorang wife yang solehah pula. Doakan yer sayang. Kawan2 sume,anda yang membaca. Harap segala yang di plan menjadilah dan menjadi lebih baik. DAN paling aku nak, dapat kawan2 yang satu kepala, baik2 takde gossip2 kutuk2 belakang sebab aku pun taknak mengata2 orang next year, be a good girl kiki. Harap impian anda juga tercapai. Sama-sama kita doakan yer.

p/s: Jangan terlampau obses sangat dengan orang yang kita mahu sebab nanti ada dilabel PSYCHIC.

Thank you, Assalamualakumwarahmatullah.

No comments:

Post a Comment