Monday, December 27, 2010

Biography

Aku lahir2 saje, name ini orang yang orang panggil2 aku. Nampak macam susah nak sebut tapi mudah saje, AZA-LIYA = Azalea. Simplekan saje. Aku Kuala Lumpurian. Lahir pada tarikh yang cukup simple untuk ingat 30 oct 1990. Aku ikut raut ayah. Dan aku sangat berbangga menjadi Malaysian. YUHUU.



Ni buku time umur berapa yer? umur 3tahun kot. Twinkle2 humpty dumpty sume ada. Buku ni mcm bestfriend lah hehe


My favourite book hehe Lion King versi Melayu. Cute kan?


Ini buka fairy Tales paling best hehe tak pernah baca pon. Tengok pictures je hehe. Ada 22 cerita macam Peter pan, Pooh. Ada lagi 3 buku mcm ni. Tapi biase lah time kecik tau tgk gambar je mane nak baca pun.



Menjelang umur 5 tahun hehe aku masuk Tadika Sri Ayu kat Sri Gombak. Dah sekolah dah Azalea ni. Dulu2 aku confused huruf ' d dengan b' hehe sampai kena marah2 lah ajar tak reti2 pastu nangis. Cikgu pujuk balik. Mengada je lebih.



Tapi ketereran dalam bahasa melayu dan math sangat ketara masa ni (;
Ni muncul lah si debab ni time aku umur 5 tahun, sangatlah pelik kerana tiba2 ada adik. Sikit2 melalak je mintak makan. Patut debab. Sampai sekarang.


Cita-cita yang aku nak jadi bila dah besaq. Ewahh jangan gelak.



Akhirnya aku terpilih dalam PLKN. Best ke? Ntah. Bestla tapi banyak pengajaran, banyak dugaan, manis pahit menjadi insan yang berjiwa patriotik. Biasalah kalau dah ramai, perangai sekor2 mcm syial kan,tapi biarlah janji dah habis. And tukarlah persepsi anda yang PLKN ini menyakitkan. Ia sebenarnya ubat dan memberi anda pengajaran yang baik untuk masa depan.

Then, aku melanjutkan pelajaran aku di Politeknik Ungku Omar, Ipoh. One of the best institute in Malaysia. Aku amek Business Studies and telah pun habis. Aku nak further study balik middle year tahun depan. InsyaAllah dapat tempat yang sama. Aminn.







No comments:

Post a Comment