Saturday, March 5, 2011

Redha jela.

Semalam aku telah menerima message dari Zarrol ex-coursemate. Dia kata dia tak jadi sambung integrasi sebabnya kementerian pengajian tinggi dah rombak balik tempoh pengajian dari setahun ke TIGA TAHUN. Ini kerana salah seorang rakan kami, adiknya apply next intake for integrasi. Bila tengok tempoh pengajiannya NAHH 3 tahun. Nganga lah siapa yang sepatutnya masuk integrasi next semester ni. So, itulah gunanya laman sosial, aku contact kawan-kawan. Diorang pun tak apply lagi, terkejut gila lah semua bila dapat tahu. Bila check betul-betul kat website politeknik, memang betul la. Tapi takut akan kesilapan teknikal, kena call bahagian sana. Kalau ikutkan hati yang luluh ni rasa nak terduduk pun ada. Agak-agaklah kan? Rasa punah sudah masa depan. Mana nak kejar integrasi, degree lagi. Kalau ambil balik diploma kat Universiti tak ke buang masa even 3 tahun. Umur sekarang bukannya 18, 19 tahun. Kucar-kacir habis susunan step yang harus diikut. Aku menung je hampir saban hari. Sabar jela kan... Yang aku tahu, Tuhan ada rencananya sendiri. Mungkin perkara sedemikian benar, aku terpaksa take further action. Paling benci next intake bulan september. Idak ke buang masa lagi? Depa ingat kita ni umur tak ganjak2 ke. Senanglah diorang yang lain mana yang dah lepas. Nak kerja pun, semuanya sial belaka, kerja promoter pun diorang berkira, ambil geng2 dorang juga, yang aku ni nak melangut apa kat rumah? Dahla aku depress kat rumah ni, kerja apa pun tak dapat, hattuih betul. Pergi mampos lah semua tempat aku apply tu. So, tak mengapalah. Apa-apa jelah. Beta sudah penat, nak jogging pulak lepas ni untuk release tension. Take care. xoxo

No comments:

Post a Comment