Sunday, February 27, 2011

Sigh. Perempuan...

Kalau boleh aku nak rasa tenang sekejap, Without anyone else. Banyak sangat cerita yang hinggap kat telinga ni lately. Semuanya sebab jenis manusia bernama PEREMPUAN. Perempuan memang boleh jadi racun and at the same time boleh jadi madu. Macam aku, tak payahlah ceritalah, ada lah minah ni tak habis-habis ingat kita ni nak kat boyfriend dia, dia tak sedar ke kita ni ingin pun tidak. Maybe dia rasa kondisi dia tergugatlah akibat rasa cemburu membuak-buak and EGO dia yang tak habis-habis control cool. Well, kalau ex-boyfriend I tu sehensem Edward Cullen, I boleh consider lagi. Yang aku pelik dia boleh 'kumbah' segala laman sosial aku, tu yang aku tak berapa faham. Dah tu sampailah sekarang... Well, for that guy, you must be proud lah with your girlfriend sebab she's love you like CRAZY. haha I don't mind lah, for me let gone be bygone. That's it. You nak ludah jilat banyak kali pun I don't mind and MYOB. You know what the meaning of this? Ni bukan sistem account tu, its MIND YOUR OWN BUSINESS. Tak kisahlah kan, whatever it is I nak minta maaf lah sebab mungkin ada benda yang you tak senang tapi kenalah faham, I melenting sebab orang tiba-tiba said 'jangan ganggu kitaorang', ofcourse I melenting,I tak kacau babe. Swear to God. And remember, I tak akan sesekali kacau BF ler. Thats my principe.

And cerita mengenai yang lain2 berkaitan perempuan. Aku tak berapa nak faham kenapa ada juga perempuan nak kat laki orang. Dah terang-terang orang tu dah jadi laki orang tu takyah lah sampai menjadikan facebook, twitter and laman sosial lain sebagai platform untuk menggatal. Kesian sangat aku tengok perempuan makan hati dengan husband diorang. Aku rasa 'makan hati' lagi sakit dari toreh hati dengan pisau. Kes2 macam ni membantut aku untuk kahwin pada suatu hari nanti. Aku takut dengan perkataan MAKAN HATI. Once, husband aku buat hal memang aku takkan susah nak lupa and TERIMA dia balik. So, aku harap benda-benda ni dijauhkanlah ya Allah... Patutlah ramai yang tak kahwin, walaupun ia satu tuntutan and fitrah tapi dari makan hati, baiklah single sahaja, mungkin lebih rasa tenang.

And pesanan aku kepada perempuan kat sana termasuk aku, minta jauhlah laki orang. Fikirkanlah perasaan wife dia lagi2 kita sama2 perempuan, kan? Tolonglah kepada lelaki walaupun anda diberi chance untuk pasang 4 tapi anda perlu fikir bahawa jika perkara itu membawa kepada keburukan, tak usahlah. Kalau bini anda dah tak lawa, suruhlah dia pakai cantik2. Bukan susah pun, banyak dah sekarang alternatif un
tuk jadi superb hehe. So, pesanan kepada aku juga, dah kah
win nanti penampilan kita is NO.1.

(picture ni di published sebab rindu kat adik, haziq. Bulu mata dia kalah Rozita Che Wan)

No comments:

Post a Comment