Tuesday, February 22, 2011

Mata terkena clorox

Ceritanya bermula semalam, bila aku sedang asyik mem 'dye' rambut azirah and akhirnya aku terlupa untuk memakai sarung tangan, aku pun bingung habislah tangan aku penuh colour merah akibat inai tu pekat. Hahaha. Aku tenyeh sabun, aku ambil face wash semua aku tenyeh aduhai macam mana ni last2 aku try nak tuang sikit clorox (bijak kan?) sikit je sebab nak campur sabun supaya hilang sikit ketara warna dye ni, tiba2 penutup clorox terlepas dari tangan aku, bila aku nak tunduk...nahh mereciklah air clorox tu ke dalam mata aku. Aku pun cepat2 basuh mata aku pedih gilaaaa. Aku rasa lama juga aku basuh hampir 10 minit risau ia akan melarat. Merah mata aku. Gundah gelana betol waktu tu. Aku suruh mama belikan eyemo. Akhirnya mata aku merah sampai lah ke hari ni, tu pun dah kurang, pedih je. Pagi tadi bangun mata aku terlekat sisa air mata kering, kesian mata aku. Next time, clorox letak jauh2 jangan gatal buat perkara ni unless terdesak macam tadi tu. haha. Tapak tangan aku penuh berwarna merah wehh mana aku tak panic, kuku pun automatically merah. haha dah macam nak kahwin.

Oh ya, lupa nak bagitahu. Mood aku dah okay. Rindu Ipoh sudah terubat sekarang asyik nak teperap kat rumah je. Mengada dah start dah. Kena cari kerja cepat ni sebab aku malas nak balik Tanjung Tualang next holiday in March. Arghh. Nightmare again. Peliklah lately aku rasa macam baik2 je. hehe tak adalah moody je then perasaan dibelenggu dah tak ada. Strange... but praise be to God. HEHEHE. Okaylah, thanks for reading. Take care everyone.

3 comments:

  1. azalea,,lama ker mata kamu sakit tkena clorox,?,sbb mataku bru hari ni juga terkena,,aku rasa panik jak nie,,

    ReplyDelete
  2. nieca, mataku br jak sehat ni. 4hari baru ok. kena salu basuh. bilas2 lah kalau takut kamu pergi klinik

    ReplyDelete
  3. Thanks for sharing. Kebetulan anak I matanya terkena sabun. So esok perlu jumpa doc. Takut ada kuman pulak nanti.

    www.sayangkunurhana.blogspot.com

    ReplyDelete